Anasayfa » » Kabardey Balkar'da Yine İşkence!

Kabardey Balkar'da Yine İşkence!

Yazar : Kavkaz Online Tarihi : 8 Mart 2013 Cuma | 19:02

İşkenceden kaçan Kabardey-Balkarlı vatandaş, polis karakolunun üçüncü katından aşağı atladı.

Kabardey-Balkar'ın Terek şehri sakinlerinden Muhamed Habilov, işkence tehdidiyle itirafa zorlandığı için, gözaltına alındığı karakolun üçüncü katından atladı.

Hastaneye kaldırılan Habilov, siloviklerin yasa dışı eylemlerinden korunmak için insan hakları savunucularına başvurdu. Emniyet ise Habilov’un açıklamasını reddediyor

Muhamed Habilov, haklarının korunması ve sorumluların cezalandırılması için İnsan Hakları Yetkilisi (ombudsman) ile İnsan Hakları Merkezi, Memorial ve Kabardey-Balkar Anneleri’ne başvurdu.

Habilov’un ifadesine göre, olay 25 Şubat’ta meydana geldi. Habilov, iki polis tarafından gözaltına alındı ve başkent Nalçik’in Kuliyev caddesinde bulunan emniyet binasına götürüldü. İşkence tehdidiyle itirafa zorlandığını ifade eden Habilov, kendisine isnat edilmek istenen suç hakkında açıklamada bulunmadı. Habilov “Çıkışı olmayan durum beni ileri adımı atmaya mecbur bıraktı. Fiziki işkence tehdidinin gerçek olacağından hiç şüphem yoktu. İşkencelere dayanamayıp, istedikleri suçları üzerime alabilirdim. Beni tuvalete götürmelerini istedim, oradan da camdan atladım” dedi.

Habilov olayın ardından üç kaburga kırığı, omurga zedelenmesi, beyin sarsıntısı, burun kırığı ve zedelenmelerle hastaneye kaldırıldığını söyledi. Kendisini tehdit eden polislerin hastanede de boş bir kağıt imzalamayı önerdiğini kaydeden Habilov mesajında “Kendimi kanunsuz muamelelerden koruma imkanım yok. Beni işkence ile tehdit eden güvenlik organlarından korunma beklemek anlamsız. Sizlerden adaletin temini için yardım bekliyorum. Haklarımın korunması ve suçluların cezalandırılması için bana yardım edin” ifadelerine yer veriyor.

0 yorum:

Yorum Gönder

Destekleyen : Kavkazcenter | Kavkazonline | KavkazJihad
Copyright © 2013. Kavkaz Online - Tüm Haklari Saklidir.